Det där musiklivet

I början av juni var jag i Stockholm och en kväll satt jag med min kompis Simon vid stereon på en fest. Eller ja, vid satt väl snarast vid datorn och turades om att leta fram musik på Spotify.

Samtalade ramlade in på Deportees och storheten med Umeås musikliv. Simon undrade hur det kom sig att det fanns så många band i Umeå som rent musikaliskt är så fantastiskt bra. Jag kunde inte svara, bara hålla med.

För visst finns det något exceptionellt med musiken härifrån? För mig har det blivit en av anledningarna till att jag valt att bo här.

Will you talk (if I listen) live för Eftersnack i SVT.


En icke-aktuell bild på Deportees. Renmarkstorget 2005.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0