Två vita hästar



De två syskonen Nyström är fantastiska tycker jag. Isolation Years är mitt allra mesta favoritband bland alla Umeå musikkonstellationer. Det är något med låtarna, tematiken, rösterna som träffar mig precis där det ska.

Jag tycker Jakob sjunger så fint. Och när hans syster Lovisa dök upp och sjöng på Isolation Years andra skiva It's Golden var det som att en kvinnlig spegling av den där braiga stämman framträdde. Inte så konstigt kanske, eftersom de är syskon.

Att de sedan bildade en duo som kallar sig Two white horses ska vi vara glada för. Iförda scenkostymer kommer de varje gång inridandes på sina käpphästar och så står de där, sagolika och som två sidor av samma mynt och spelar både sin egen musik och andras. Och roligast är det när de spelar Dory Previns Esther's first communion.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0