Måndagsbarn

Jo jag kan verkligen känna igen mig i Veronica Maggios låt idag.
Egentligen är jag född på en onsdag vilket ska betyda att jag har lätt att lära och är intelligent, men jag vet inte.

Jag gillar egentligen måndagar, visst det är jättelångt till nästa helg men man har ändå inte riktigt förstått det. Tisdagar är värre.
Värst är söndagar, man har alltid en massa tid att göra bra saker som städa, diska, handla mat men det slutar ändå med att man är för trött, sover till tolv, äter singoallakex till frukost, inte orkar duscha, går runt i mjukisar, slöar framför tvn, sover lite till, får ångest över att det är måndag snart och somnar igen.

Hur som, min måndag har varit fin. Jag har hunnit med att promenera till och från jobbet, lyssna på min yran-playlist på i-poden, ha två långa möten, luncha med Sandra, spilla te på mig själv, diska söndagsdisken, vara stöd i kamerashoppande, fika och titta på fotboll.

Och nu är det kväll.
Jag som bloggar den här veckan heter Lena Lie, men mer om mig nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0