Sommarlek

I år tänkte jag att jag skulle leva min sommar lite annorlunda. Alla andra somrar bara rinner iväg, utan att jag egentligen gör något. De glider helt enkelt ganska obemärk förbi i mitt liv. 

Sagt och gjort. Valet stod mellan att köpa en mountainbike och börja cykla i skogen, kändes lagomt spännande ... eller köpa en kite och börja med kitesurfing. Valet blev inte så svårt – det blev kite. 

Men det var först i helgen jag fick tag i grejerna och kunde ge mig ut på premiärtur. Inte så kaxig längre försökte jag kontrollera draken som inte riktigt gjorde som jag ville alla gånger. 

Det var i måndags. Varje dag i veckan har jag sedan försökt ge mig ut igen. Men antingen har de blåst för lite eller för mycket för en nybörjare som jag. Mer än en gång har jag funderat på vad jag egentligen gett mig in på. En cykel hade i alla fall väntat på mig i både regn och sol, med- och motvind.  

Så i dag var det äntligen dags igen. Och det är roligt, ibland lite skrämmande, men jag är övertygad om att det är värt att vänta på. Och ändå har jag inte stått upp på brädan ännu. 

Men kanske, om jag har tur, kan jag göra det innan nästa vecka är slut.

 

Så här ska det se ut. Men där är inte jag, än!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0