Nyfiken

Måste inleda med att jag inte läst ett enda inlägg på Kulturhuvudstadsbloggen förrän idag, måndag den 22 januari då jag inleder mitt eget bloggeri. Det kanske har något med det minimala teckensnittet på sidan, som får mina närsynta ögon att se fyrdubbelt, att göra. (Och min lathet för att ändra inställningar på datorn.) Eller den extremt smakfulla bakgrundsbilden som får heltäckningsmattorna i sunkiga brittiska hotell att framstå som persiska silkesmattor. Kanske för att jag inte insett hur intressanta inläggen kan vara, eller de påföljande uppståndelsena, mediala och kommunala. Vissa av kommentarerna till Lars Cuzners tankeväckande inlägg, gör mig lättad över att Umeå ska kandidera till Kulturhuvudstad och inte Intellekthuvudstad, för det skulle nog kräva mer än sju års förberedelse.


Jag är minst sagt positivt överraskad och fascinerad över att många läser denna blogg, vilket gör att jag blir lite nyfiken på vilka ni frekventa läsare är.


Jag tror att du som läser detta är:

  1. Autentisk kommunalarbetare med radar som registrerar oäkta medarbetare

  2. Tillväxtoptimist med mottot: Fler Carl Larsson-tavlor på arbetsplatsen minskar sjukskrivningarna

  3. Bortkommen novissurfare: Du har helt enkelt hamnat fel. SMHI finns på www.smhi.se. Här tar vi endast tempen på det kulturella kapitalet i Umeå.

  4. Engagerad Umebo med förnuftiga åsikter. Tio av dig i stan är bättre än en första plats i kulturhuvudstadskampen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett välskrivet inlägg men att kommunen skulle registera oäkta medarbetare är helt enkelt inte sant. Jag känner fler än tio förnuftiga Umebor som vet att vi kan vinna kulturhuvudstadskampen.

2007-01-22 @ 13:02:13
Postat av: Catarina

Temeraturen på bloggen har oneklligen höjts!
Det ska bli intressant att följa dig i veckan. Och det är otroligt enkelt att med ett enkelt handgrepp öka textstorleken så att man inte behöver anstränga sig så för att läsa...

2007-01-22 @ 13:33:47
Postat av: Lars Cuzner

Finns inget mer roande än vissa idiotiska kommentarer.
Ger hopp om att prövande är tillåtet, det behöver liksom inte vara kvalitet på något sätt, härligt. Med det sagt ser jag fram emot att se storslagna skandaler som handlar om ingenting, eller någonting. Jag litar på att du inte sätter på mjukhandskarna.

2007-01-22 @ 15:41:45
Postat av: Benny Karlsson

Hej Elmira. Det här är också första gången jag är inne på bloggen för umeå kulturhuvudstad 2014. Vanligtvis skriver jag mest om ruggugglor från Vännäs och annat dumt - krönikor i bil & bostad - men det finns ju en värld även digitalt. Måste få passa på att tacka Lars Cuzner för alla roliga bilder åsså undrar jag förstås hur i fridens namn alla inblandade ska orka hålla ut till 2014 med att driva frågan om kulturhuvudstad. Så lycka till Elmira med din vecka!

2007-01-22 @ 16:46:10
Postat av: Anders S

En kommentar till Bennys kommentar: Enda sättet att ro det här projektet i hamn är att så många som möjligt är med och driver frågan. Inte bara projektledarna.

2007-01-22 @ 17:29:59
Postat av: Johan Lindgren

Hej hej!
Får man säga det på en sådan här sida?, jag vet inte det men jag tar mig hur som helst den friheten.. Kul att se att det är du som står för bloggandet denna vecka, jag ska försöka hålla mig ajour med den.

Din kartläggning av oss besökare kanske inte är så tokig ändå, jag vet vart jag ska sorteras in men jag vägar att erkänna det här.. Nu kanske jag inte hjälper oss på vägen till en intellekthuvudstad, men det var ju inte det som var ändamålet, så jag bjuder på det!

2007-01-22 @ 20:19:44
Postat av: Elmira Zadissa

Till Lars

Roande och oroande på sammma gång. Jag blir mer oroad.
Sätter silkesvantarna på knogjärnen.

2007-01-23 @ 10:03:52
Postat av: Elmira Zadissa

Till Benny

Vill gärna läsa om ruggugglor från Vännäs. Du borde blogga på den här sidan.

2007-01-23 @ 10:05:38
Postat av: Elmira Zadissa

Till Johan

Jag tänker inte avslöja dig heller.

2007-01-23 @ 10:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0