Svensk film och vapen

Ooops! Glömde att gå in och skriva igår men jag skyller på att vi hade julafton igår. Jo, det hade vi.
Min son Lukas ska nämligen fira riktiga jul hemma i Umeå med pappa och eftersom släkten här gärna vill att vi har julafton också flyttade vi helt enkelt fram den. Till saken hör också att jag inte orkade släpa ner min julklapp till Stockholm (den är STOR) så det blir en tredje julafton den 29:e då jag kommer hem till Umeå igen. Snurrigt va? Men ganska kul tycker jag. Det tar liksom aldrig slut.

Idag har jag, Lukas och pappa gått på armémuseum. Riktigt, riktigt bra utställning hade dom. Alla tre generationer var nöjda och tyckte att det var spännande. Dessutom var vi nästan ensamma där eftersom alla vanliga människor håller på förbereder för julafton som vi redan har haft. Ha!

Alldeles nyss såg vi Underbara Älskade på DVD. Fy fan, vilken dålig film! Alla karaktärer var helt platta. Utan djup eller personlighet. Vi slog vad om att sonen skulle slå ner pappan, sonen skulle få ligga och efter sommaren skulle allt vara bra. Detta efter att ha sett 10 min av filmen och så blev det. Och typ alla utslitna ansikten man kan hitta bland svenska skådespelare/skor. Hahaha. Hurra för svensk film!
Det görs kanske en bra svensk film av 50. En del kommer undan med att man säger "men den var ju bra för att vara svensk". Ehh..nä! Antingen är den bra eller inte.

Ok, nu är det färdiggnällt. Nu ska det fikas igen för min andra syrra kom precis.

Hörs i morgon!
/Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0