Julslöheten

Hej!

Idag gick vi ut och stångades i julhandeln igen... Varmt och svettigt i affärerna och kall, bitande vind utanför. Hörde just att all snö är borta i Umeå. Men här är det kallt. Ingen snö dock. Jag tycker synd om uteliggarna som kurar i portuppgångarna, en tyvärr alltför vanlig och sorglig syn här på Söder.

Jag låg på soffan och läste i två timmar i eftermiddags. Två timmar!!! Jag kommer inte ens ihåg när jag gjorde det sist. Så himla skönt. Till slut hasade jag mig upp och gick över till Maria, en kompis här på söder. Hon bjöd på kaffe och saffranskaka. Vi satt några tjejer och snackade skit och rökte vid hennes köksbord tills vi fastnade i Guitar Hero III. Det är ju sjukt kul! Men Slash kunde vi inte rå på. Vi måste träna mer.

Fick ett erbjudande om att köra en rolig konsert i Umeå på vårkanten. Ska helst lämna bud och börja traggla med det där nu om det var upp till bokningsbolaget, men jag sa att jag är på semester. Jag tror faktiskt att det är viktigt att varva ner ordentligt emellanåt. Man vill ju inte springa in i den legendariska väggen.

Nu ska jag hem till min syrra (japp, hon bor oxå på Söder). Vi har en plan som går ut på att sätta på oss pyjamaserna, ta fram mysfiltarna och kolla några avsnitt på Lost. Nä, dom är inte brända, vi har faktiskt köpt säsongen, så det så!

Hej o hå!
Petra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0