this line of business stinks

Kollade på Musikbyråns 10-års jubileum igår. Det var inte så underhållande. 
Grabb efter grabb efter gubbe efter gubbe fick fylla tv-rutan. Det var inte heller så att de sa, eller gjorde särskilt interessanta saker. Det är verkligen tråkigt att ett modernt TV-program som ska handla om musik inte gör bättre ifrån sig. Jag skulle viljat sett Patti Smith, jag skulle vilja sett Kate Bush, pj harvey, ani di franco, joni mitchell, frida hyvönen, kids of the ranch, isen biter, the bombettes, osv osv.

Det är inte okej.

Det är så jämt. Det är inte klokt. 
De "viktiga" posterna i branchen besitts av män, och de vill faktiskt inte tappa sin makt. Så är det.
Därför plockar de inte gärna in kvinnor, särskilt inte om de gör musik som kritiserar könsmaktsordningen.

Jag var inne på Burmans musik(Bästa skivbutiken!) häromdagen och pratade med Stefan.
Vi funderade över till vem jag skulle skicka plattan till resencion...det är ju mest medelålders män som sitter och resecerar, och många av dem kan nog ha ganska svårt för att riktigt förstå vad jag gör. Ni vet, det blir en lite låst situation. Resencioner är för övrigt en helt sjuk grej. Jag tycker nästan alltid att de inte säger ett skit! Det pratas aldrig om det viktiga, vad skivan egentligen vill säga, vad den har för känsla, hur den låter, det är bara massa tyckande hit och dit. De som skriver har ofta en väldigt klar och fast bild över hur de vill att artisten ska vara, alltid. Det är lite konstigt.

Nej, nu ska lägga min energi på annat. Jag ville bara dela med mig av dessa tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0