Who´s gonna drive you home?

Ursäkta uppehållet. Det beror på två saker:

  1. Familjens fina Saab har kastat in handduken. I fredags så ville inte motorn snurra längre. Dagen innan hade vi haft inne den på service, det känns fruktansvärt irriterande och förnedrande. Nu väntar jag bara på ett samtal från verkstaden där någon mansperson med tillkämpat myndig stämma ska förklara för mig varför det inte var deras fel att vår bil gick sönder 12 kilometer efter att den lämnat deras verkstad. Giv mig styrka.
  2. Internetuppkopplingen hemma i lägenheten har varit borta sen i fredags. (Heja Telia!) Det har varit ganska skönt faktiskt, kan jag konstatera så här i efterhand.  Måste-kolla-mailen-stressen  tynade bort redan på lördagen. Utan bil och internet fanns det bara en sak kvar att göra: STÄDA!
Jag borde ju skriva något om Umeå Open också. Nu har jag hunnit så här långt in i det här inlägget utan att ha nämnt festivalen mer än en gång!
Den här veckan ska ägnas åt möten med Umeå Folkets Hus, Britny och Serif. Budgeten ska finslipas och hemsidan uppdateras.
Och så ska jag samla ihop festivalens styrgrupp efter sommaruppehållet.

På återhörande.



För övrigt:

Det borgerliga blocket drar ifrån. Hurra.
82793-34
                         Foto: SVT





Kommentarer
Postat av: Sverre

Jag förstår det där med förnedringen. När jag råkar ut för att bilen går sönder brukar det kännas som ett påhopp på mig personligen - att jag ska straffas för att jag är jag.

Det där med en minifestival i november verkar intressant. Berätta mer!

2006-08-21 @ 15:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0