Vi gjorde det!

Inrikesterminalen i Moskva. Ett trött och förväntansfullt gäng på väg mot Arkhangelsk.

Nu har svenskarna och norrmännen flugit iväg, ryssarna packar ihop prylarna för att ta tågen till Murmansk, Syktyvkar eller flyget upp till Naryan Mar. Jag är trött och mosig trots att jag är en av dem som har sovit mest på hela helgen. Det har varit galet intensiva dagar och egentligen vågar jag inte riktigt skriva om dem här än förrän intrycken har sjunkit in. Men känslan jag har efter att ha fått tillbringa några dagar med det här fantastiska gänget är värme, värme, värme.

Arrangören Ksenia vinner stort i säckhopnning ute i Malie Karelie.

Vi har knåpat ihop en deklaration av våra krav om hur vi i Barentssamarbetet kan jobba aktivt mot fördomar som leder till diskriminering. Vi har repat in och framfört en nästan timslång teatershow om fördomar för en massa folk, och vi gjorde det BRA! Vi har dansat, sjungit, ätit, skrattat, gråtit, lekt och varit alldeles för trötta alldeles för länge. Och på bara några dagar har vi kommit varandra så nära som jag tror det är möjligt för en grupp på 50 pers.

Tack alla ni som tog er tid att åka med oss hit. Ni är bäst.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0