What-a-festival 2009

Då var det dags igen! What-a-festival 2009! Den 14 augusti smäller det!

Arrangerat av Umeå Centrala Ungdomsråd (UCUR), Medley, ABF och ungdomsombuden. Bjuder vi på en oförglömlig festival med både bad, musik och många skratt!

För att berätta bakgrunden så var festivalen förra året 15 augusti. Jag började den elfte. Hade ingen aning om någonting som hade med arrangemang att göra och för att vara ärlig kände och mig mest som Johans, det tidigare ungdomsombudet, otympliga svans som skulle föjla med överallt och hade ingen aning om något. Men jag tyckte att det lät som ett spännande och ovanligt arrangemang, något som ingen tidigare kommit på. Under veckan växte antalet anmälningar på apberget.se, till 200, 300, 400, 500...
- "okej, kommer det 200 så är vi nöjda."

Dagen D, var på plats vid 16.00 och jag har en lite minneslucka vad jag faktiskt gjorde. men jag kommer ihåg att vid 16.30 kom de första och satte sig utanför på filtar för att köa.
- "vi vill ha T-shirts"
Det jag kan tillägga är att insläppet skulle börja 20.00.....

Vid 20.00 vad det en låååååååååååååååång kö! och insläppet tog 2.5 timmar... jag satt i kassan det var galet. 200 besökare då var man nöjd, om man gångrar det med 5 så får man den faktiska siffran...

Mycket problem uppstod under kvällen och detta är något vi har tänkt på i år. Vi utvärderade efter förra året och i arbetet med årets så har vi verkligen hittat lösningar på de problemen vi hade då. Förstärkning av personal, bättre scensystem, mer ljus på området, fungerande värmetält, bättre insläppssystem, bättre garderob, osv.

Bra jobbat ungdomsrådet! NI ÄR BÄST!

I år blir kommer det bli sjuk bra, för då har jag jobbat ett år, så då är ju jag ett rutinerat ungdomsombud!


It´s all for you!!
/Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0