Femte ungdomsombudet

Hej!
Femte ungdomsombudet till rakning! Vi har ju bara varit så många så det är väl på sin plats. Jag har faktiskt varit avundsjuk, och tänkt när är det min tur att få den stora äran, men jag har också tänkt, får de inte slut på personer som bloggar snart?

Rebecka Jakobsson heter jag i alla fall och jag är ungdomsombud för 7-9skolorna och Umeå Fritid Unga. Jag har jobbat i exakt 295 dagar, and I LÖV IT!

Mitt uppdrag är att ungdomar o Umeå ska ha mer inflytande, för att göra det mer konkret så arbetar jag mycket med elevråden på skolorna och även med politiker som bestämmer i skolfrågor. För Fritid Unga jobbar jag med Umeå Centrala Ungdomsråd, Ung och Aktiv i "Staden mellan broarna" och arrangemang som skolavslutningsfestivalen som är NÄSTA VECKA!

Jag jobbar också med sektorsövergripande ungdomsfrågor som Dialog Unga Umeå och det faktum att vi blev

ÅRETS UNGDOMSKOMMUN 2008!!!!!!!!!


Nu har jag berättat om lite olika saker, om du vill kan du försöka att lokalisera på kommunens hemsida var du kan läsa mer om dessa eller så kan jag ge dig en hint så du slipper leta förgäves:

www.umea.se/ung

eller så kan du kolla in www.fritidunga.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0