11 juni mitt i verkligheten

Jo, som sagt, jag slängde hönsnätet, nån skulptör blir jag aldrig, det finns andra drömmar att infria. Min smalaste granne kommer från Kamerun, Charles, han arbetar på en hamburgerställe i stan för att kunna förverkliga sin dröm, han doktorerar i fysik på rekordtid, bara ett drygt år efter filmagen som också nog var på rekordtid. Men så är han smal, fast de lagar mat med svarta bönor, ris och kyckling, förra valborg gjorde jag hans livs första pizza och även till kompisen Celestin som också läser fysik. Själv har jag rast nu från Margit och Annmari, det är inte så dumt att arbeta i hemtjänsten, och tryggheten fungerar fortfarande, AnnMari är på öppen verksamhet tre dagar i veckan, hon blir ompysslad, det är så man ser fram emot att få bli gammal, bara inte moderaterna skär ner mera,,,, nu ska jag fika med min kompis på universitetsbiblioteket, hej från Birgitta Sparrman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0