Hufvudstaden

Jag har varit i storstan (sthlm) hela veckan, blir kvar till tisdag. Som tur är har sambons mamma, som vi bor hos, mobilt bredband - så jag kan ändå uppfylla mina blogg-förpliktelser. Idag blir det dock ett kort inlägg och imorgon inget alls eftersom vi ska på bröllop. Grejen är att vi hade planerat att ha en ganska lugn och skön stockholmsvecka, hälsa på lite kompisar och så. Plöstligt håller vi på och planerar in halvdagar och räknar på restider för att hinna mellan fika, skansen, gamla klasskompisar, släktingar och så vidare. Det är ju verkligen jätteroligt att träffa alla dom här människorna, men kan det verkligen räknas som semester? 

Nå, idag hann jag i alla fall kolla in Prideparken som hastigast. Jag vet inte om jag tycker att det är toppen eller bara hycklande cash-in att så många företag har hakat på - sveriges största bilföretag har nån slags garage bredvid kungsan och hade målat det i regnbågsfärger, två välkända energiföretag hade info-stånd där de försökte bräcka varandra i öppensinnighet. Värst, eller bäst, var ändå att den regnbågsfärgade luntan som jag tacksamt tog emot i tron att det var ett programblad visade sig vara en produktkatalog för en återförsäljare av teknikprodukter. Pluspoäng för taglinen ändå: "The Prylbög Edition". 

Dags att sova, lång dag imorn... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0