Äventyrsbad

Krister Olsson, ägare av Balticgruppen, verkar vara en kapitalist som inte bara har pengar för ögonen. Förslaget om en kombinerad evenemangsarena och äventyrsbad på Hamrinsberget är utan tvekan visionärt och spännande. Gårdagens artikel i VK har fått massor av intressanta kommentarer i nät - VK.

För min del anser jag att Umeå bör få ett Äventysbad snarast, så att barnfamiljer slipper åka till Övik för att uppleva ett trivsamt familjebad. Jag har tillbringar åtskilliga härliga timmar med min dotter på Paradisbadet i Övik under hennes uppväxt. Att Umeå saknar ett motsvarande bad är en kraftig plump i kulturlivsprotokollet.

Snabbast verkar ett bad på Nannatomten kunna bli verklighet. Och det bör som sagt ske snabbt. (Men bygg inte ett så dyrt, men riktigt dåligt bad, som man byggde i Gävle under min tid där.)

En evenemangsarena är inte det minsta angelägen för mej. Satsa kommunens pengar i Umeåbornas vardagliga verksamheter istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0