Godkväll Umeå!

Ja, då var det dags att kliva in i denna bloggvärld. Det är första gången någonsin jag bloggar. Det trodde jag inte om mig själv, men det känns faktiskt riktigt spännande och jag ser fram emot att blogga här en vecka.
Hoppas ni ska uppskatta att läsa det också =)

Vem är jag då som fått äran att greppa pinnen i stafettbloggandet?



Jag heter Sofia Lindgren och är drygt 30 år gammal. Jag är född och uppvuxen i Umeå. Sedan åtta år tillbaka uppfyllde jag en dröm och utbildade mig till teckenspråks- och dövblindtolk. Språk ligger mig varmt om hjärtat och att kunna möjliggöra kommunikationen mellan andra är spännande, jättesvårt och helt underbart!

Men anledningen till att jag blev tillfrågad att blogga är nog på grund av en annan stor passion jag har. När jag var åtta år gammal hade jag privilegiet att få bo i Spanien under ett år med min familj. Där kom jag i kontakt med något som sedan dess fört mig genom livet med dans. FLAMENCON. Vid åtta års ålder var det nog mest de fina kjolarna och klackskorna som dansarna använde som fascinerade mig, men med tiden började jag också älska den speciella musiken och senare började jag också själv dansa flamenco.

Från den dagen jag äntligen vågade ställa mig i dessa klackskor och dessutom dansa i dem har jag inte kunnat vara utan dansen. Till en början var det kvällkurser några gånger i veckan, vilket sedan ledde till fler kurser i andra delar av Sverige, men också i Tyskland och såklart mestadels i Spanien.

2005-2007 uppfyllde jag ännu en dröm som hade växt sig starkare och starkare med åren. Jag utbildade mig till Danspedagog vid Danshögskolan i Stockholm. Sedan dess dansar jag och undervisar i flamenco här i Umeå med omnejd.

Denna vecka ska jag precis damma av mina flamencoskor efter lite sommarledighet och börja planera inför höstens kommande kurser.





Därför nöjer jag mig för idag och återkommer imorgon.

Hoppas vi ses!



Kommentarer
Postat av: Pia

Det ska bli spännande att följa dig den här veckan!!

2009-08-18 @ 18:04:40
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0