Tack för mig!

Det blev en tidig morgon med två morgonpigga killar som började dagen lite tidigare än jag är van vid.
Dagen har vi fyllt med pärlplattebygg, ritat, lekt, läst sagor och gjort halsband. Det var en mysig helg som vi sedan avlsutade på SPA :)
Vi måste ju passa på att slappa lite och njuta av varandra och ledigheten innan allvaret med jobb börjar imorgon.

Det ska bli spännande att komma igång med jobb igen. Det är alltid lättare att komma igång efter ledighet när det man jobbar med är något man verkligen trvis med. Bara man vänjer sig vid de tidiga mornarna..

Innan jag säger tack för mig och den här veckan vill jag bjuda på två You Tube-klipp:

Det ena med en fantastisk flamencodansare: Eva la Yerbabuena



Härligt!!

Det andra klippet som jag vill visa är på teckenspråk. Ifjol när jag undervisade på Tolkutbildningen för blivande teckenspråks- och dövblindtolkar på Strömbäcks Folkhögskola, var det två av eleverna som framförde denna låt på teckenspråk. Jag gillar när man exprimenterar med språket.
I detta klipp har de översatt en låt till teckenspråk. Om man både hör och kan teckenspråk uppskattar man det nog mer, men jag vill ändå att ni ska få se möjligheterna.
Dessa två brinner också för språket och för döva och försöker här integrera musik och teckenspråk.



Nu var min bloggvecka slut och det är dags att lämna över till nästa bloggare.

Ta vara på de ni tycker om och värna om det ni tycker om att göra. Det ska jag försöka.

Tack för mig!


Kommentarer
Postat av: Pia

En bra bloggvecka!! Och ett riktigt bra avslut med musikaliskt teckenspråk. Ser fram emot att se dig på jobbet i morgon.. Kram!



PS. När startar du en egen blogg?? ;o) DS.

2009-08-24 @ 21:01:05
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0