Pärlhalsband och Umefolk

Lördagkväll och jag längtar till sängen.
Vi är barnvakt till två små sötnosar idag till imorgon så våra kära vänner får fira sin första bröllopsdag ifred. Det har varit full rulle med pyssel, lekar, bus, bad och middag och nu sover de. När man inte är van tvåbarnsförälder vill man bara stupa isäng efter en sådan dag, men med ett leende på läpparna. De är verkligen underbara att umgås med. Dessutom fick jag ett sånt fint lila pärlhalsband av killarna när vi kom hit =) Lila - eftersom det är min favoritfärg.
Har haft det på mig hela dagen!

Jag vill passa på att tipsa om den årliga folkmusikfestivalen som hålls i Umeå: Umefolk. Läs mer på länken.

Den hålls i slutet av februari och det finns så mycket bra att välja att se och lyssna på.

Här kommer några bilder från senaste Umefolk 2009


Jag dansar tillsammans med Frida Halvarsson ett stycke av Kaari Martin- "Nya Vindar"



Umeå Folkets Hus -IDUN är en underbar scen och jag upplever att personalen som arbetar där med ljud och ljus är väldigt proffsiga. De gör ett stort jobb och jag hoppas att de också får känna det av artister och av publiken efter en föreställning. De syns inte uppe på scen, men gör ett otroligt viktigt jobb.




Jag i mitt eget nummer: Quisiera!

Hoppas ni kommer nästa år 2010!

Nu är det läggdags. Det är ju en dag imorgon också som man inte riktigt vet hur tidigt den ska starta...

Hoppas ni har en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Pia

Hur är det möjligt att jag aldrig sett dig live??!!

En gång var vi barnvakt(nej, vi hade inga barn heller) och sysselsatte barnet med ideliga aktiviteter hela dagen och kvällen. Föräldrarna kom hem vid 24-tiden.. De behövde dock inte oroa sig för en tidig morgon.. ungen sov nämligen som en stock till kl 11.00!! Helt slut var han! ;o)

2009-08-23 @ 00:00:18
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi..hoppas det gick bra för er. För mig gick det som en dans, jag fick mkt kärlek och mkt skratt av de två skruttarna. Jag sov ju inte över utan åkte ner på Bishops i kvällningen som det anstår en barnlös ungdom:). Kram

2009-08-23 @ 12:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0