Min dag

Idag skall jag fotografera mitt konsthantverk som sedan skall läggas upp på signerat. Signerat är en nätbutik för design och konsthantverk och där jag bland annat säljer mina produkter.

Sedan skall jag förbereda mig och plocka ihop det jag behöver ha med mig till morgondagens träff i Framgångståget. Ett spännande sammanhang som känns utvecklande och intressant. I morgon bär det av till Lycksele och det skall bli trevligt att träffa alla deltagarna igen efter sommarens uppehåll. Framgångståget pågår under nästan ett år och syftar till att utveckla sitt företagande och innehåller föreläsningar, workshops, övningar, presentationer...
Är du kvinna, har ett relativt nystartat företag och känner för utveckling - kontakta entrpenörscentrum för nästa omgång!

 Idag applåderar jag  !
Café Brobergs i Umeå upplåter sina väggar till bildskapande människor! Du sitter där i trevlig miljö, med trevlig personal och en god kopp kaffe och njuter andras kreativitet. Varje månad så är det nytt på väggarna - alla får plats!
Vem ger du plats till?
/Madde

Kommentarer
Postat av: Kent Lundholm

200 år av fred …



Efter alla dessa krig ... Karl XII

Sverige firar i sommar 200 år av fred. Vilket är synnerligen unikt – inte minst i det krigslystna Europa under 1900-talet. Sverige, denna forna stora krigarmakt, där Gustav IV Adolf och Karl XII tog död på allt och alla i ”den tidens” Europa, har lyckats med olika knep och viss skicklighet hålla sig undan allt vad krig har att göra i 200 år.



Japp – det är unikt!



Det borde Umeå kommun ha förstått vidden av! Visst – konugen kommer hit och ska ströva omkring i trakterna av Sävar och Ratan, och vinka vackert årt folket, på de platser där ryssarna senast spöade skiten ur oss.



Men vad finns det visionära?



Hela denna sommar skulle ha präglats av en gigansitsk FREDSFEST: med musik, teater, författarframträdanden – och avslutningsvis ett världsomspännande seminarium med ”jättar” som visat på detta praktexemplar till land som hållit sig utanför alla krig i 200 år.



Månne skäms vi ännu för ”fegheten” (eller klokheten) under 2:a världskriget?



Men vilken fest man utifrån detta tema: 200 år av fred, skulle ha kunnat fixa. Tyvärr verkar det saknas visionärer i Umeå kulturförvaltning.



KENT LUNDHOLM



www.kentlundholm.com

2009-08-11 @ 16:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0