Live more, dare more, dance more, fuck more.



De är så tjusiga att jag aldrig sett dess like. Alla är spända och inte en enda konversation går att hålla igång. Tillsammans står vi rastlöst och tittar mot ingången. Kommer det att komma någon? Minuterna tickar iväg och och nervositeten stiger, tänk om det inte kommer någon?
Så plötsligt brakar det lös och nu är det folk överallt. Det är premiärkväll på BABYLON och jag känner mig hög på adrenalin. Stjärnorna faller från himmlen för att vara med och dela festen med oss och gästernas andedräkt ryker av glamour.
För oss i BABYLON CREW började allt redan ett halvår tidigare då några av våra bästa vänner, Lena Thomasson och Vilda Kvist som haft queerklubben Subjekt flyttade ner till Stockholm. Tomrummet de lämnade kändes omöjligt att fylla och vi var alla nerslagna. Inte nog med att vardagen hade blivit betydligt mycket tristare, det fanns heller ingenstans att gå ut längre. Detta var något vi helt enkelt inte kunde acceptera. Därför bestämde jag, Lisa Lindquist, Hanna Netzell, Ellinor Pekkari och Frida Selander oss för att ta plocka upp stafettpinnen och starta en ny queerklubb i Umeå under parollen live more, dare more, dance more and fuck more.
Som fotograf upplevde jag det som fantastiskt att få vara delaktig i ett projekt från början och jobba med allt kring fotografering, affischer, flygblad och tryck. Ett långsiktigt projekt där vi tillsammans arbetade fram koncept. Mitt absoluta favoritsätt att arbeta på.
Klubbkvällarna fortsatte hela våren, tog ett uppehåll under sommaren för att nu fortsätta i höst. Närmare bestämt fredag den 25e september på Aschanska under Umeå Pride.

Jag önskar gamla besökare och ännu icke bekanta hjärtligt välkomna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0