Tankar kring livet

Hej allihopa!
Jag hoppas att ni har haft en bra start på veckan!
Veckan började riktigt bra för mig med 15 plusgrader på balkongen och solsken så kan man inte mer än bara vara nöjd. Igår kändes det verkligen att våren var här. Gatorna runt om i Umeå har börjat sopas och på "Apberget" satt folk och åt glass i solen. Några skejtare rullar över torget, nöjda över att gruset är bortsopat.

Med dagens blogginlägg vill jag dela med mig av lite tankar kring livet.

Jag satt och funderade tillbaka på vad jag har gjort under min livskarriär - jag har inte alltid varit eventkoordinator. På gymnasiet gick jag barn- och fritids programmet och började arbeta på dagis direkt när jag gått ut. Under en treårsperiod arbetade jag inom barn- och skolomsorgen. Jag var på dagis, fritids och även på mellan- och högstadiet innan jag sadlade om.

2000 fick jag erbjudande att vara delaktig i ett skolprojekt som innebar att elever från Hagaskolan i Umeå skulle genomföra ett kulturarrangemang. Detta var startskottet för min arrangörskarriär. Under en femmånadersperiod fick eleverna lära sig hur ett kulturarrangemang skapades och resultatet blev ett hiphopjam med 550 nöjda besökare!

Efter detta hamnade jag på Hamnmagasinet som arrangör och fick möjligheten att vara en länk mellan ungdomarna och huset. Målet var att ge ungdomar möjlighet att få ut sin kreativtet genom olika arrangemang. Det kunde vara allt från konserter till trubadurkvällar. Ibland undrar jag om det inte kanske var  tänkt redan från början att jag skulle bli kulturaktör?

Jag tror att det handlar om inspiratörer, eldsjälar som smittar av sin glöd och engagemang som visar oss vägen i livet. Jag skulle aldrig vara den jag är idag utan en inspiratör och eldsjäl som Daniel Bergren. Detta inlägg är tillängat dig, mannen.

Livet som arrangör är ingen dans på rosor. Det är en ständig kamp om att hålla sig flytande och ligga steget före. Vägen till eventkoordinator har varit både tung och omotiverande många gånger. Folk har skrattat åt mig och sagt "ja det är kul att du har ett intresse men borde du kanske inte skaffa ett riktigt jobb" eller "du är inte tillräckligt kvalificerad för att få kalla dig kulturaktör". Folk kan kan tycka, tänka och säga vad dom vill men dom kan aldrig ta ifrån en ens drömmar. Mitt motto i livet är "Impossible is only a word" vilket även jag har intattuerat på väster arm.

Senare ska jag skriva om karaokebaren. Jag trodde aldrig jag skulle säga det men I love it!

/ Daniel Windseth


Kommentarer
Postat av: Ax

Helt rätt!! Bra tänkt!

2009-04-24 @ 13:09:44
URL: http://axart.bloggsida.se/
Postat av: Alexandra

Helt underbart inlägg. Dina ord ska jag bära med mig i min resa till att bli något jag tror på! Börjar med att gå en KY utbildning i Leksand som heter Upplevelseentreprenör.

Impossible is only a word blir mitt nya motto!

2009-07-30 @ 13:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0