Pinnen går vidare

Hejsan!

Då var det helt plötsligt min tur att ta hand om stafettbloggen en vecka. Jag känner mig otroligt hedrad och lite skräckslagen inför detta. Jag har faktiskt aldrig bloggat men nån gång ska väl vara den första, vi lever ju trots allt på 2000talet.

Om mig..
Peter Andersson heter jag och är just nu en Umeåbo i exil. Ursprungligen kommer jag från den charmiga inlandskommunen Arvidsjaur, men Umeå är nog den plats som jag numera räknar som hem . Jag studerar  till musikproducent/studiotekninker i stockholm, men planerar att flytta hem efter mina studier för att börja bygga min alldeles egen studio. Utöver det så sjunger och skriver jag i umebandet "Kapten Kid & Det Oändliga Sommarlovet".

En av de sakerna jag tänkte berätta mer om under denna vecka är vad som händer hos Kapten Kid & Det Oändliga Sommarlovet. Vi ska nämligen släppa vårt debutalbum "Ingen lek" nu på onsdag 8/4. Hela den kommande veckan är fullspäckada med spelningar, möten och tidningsintervjuer. Det är med andra ord spännande nu!

Kort info inför släppveckan:


Mån 6/4 12.00 Lunchkonsert i Lärarhuset, Universitetet - Gratis inträde

Ons 8/4 21.00 Releasefest för "Ingen lek" på Scharinsks - Gratis inträde

Fre 10/4 21.00 - 02.00 Clubkväll med Kapten Kid på Nationernas Hus - 50:- kårleg krävs


Tills vidare!

Peter Andersson
[email protected]
www.myspace.com/kaptenkid


 

Kommentarer
Postat av: räven

vi syns på skarren!

2009-04-07 @ 17:22:20
Postat av: Ea

Räven tipsade om din blogg och givetvis var jag tvungen att kolla in den. Tråkigt att jag inte kan komma på släppfesten men jag önskar er lycka till och hoppas att ni får sjukt kul. Hade varit kul att få texten till 'Arvidsjaur' också för när jag hörde den kände jag bara att allt var så Vilhelmina.



Ha det bra!

Erika

2009-04-07 @ 17:30:21
URL: http://www.erikalundgren.com
Postat av: Ea

Nej, hon tipsade inte om din blogg utan om att du bloggade den här veckan för 2014. Rätt ska vara rätt.

2009-04-07 @ 17:31:28
URL: http://www.erikalundgren.com
Postat av: Peter

Tackar! Ja, jag har ju utlovat straffspelningar..

Andtar att du menar "Brödrakärlek".. självklart ska du få den! Jag mailar över den.



2009-04-07 @ 21:13:50
URL: http://www.myspace.com/kaptenkid
Postat av: Ea

Var äääär den? :)

2009-04-08 @ 08:25:27
URL: http://www.erikalundgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0