Lunchkonsert, tidningar och feber..

Måndagen var minst sagt ett äventyr hos Kapten Kid.

8.00 påbörjas förberedelserna inför lunchkonserten. Runt tiosnåret dyker VK upp för fotografering och intervju. Strax efter kastas extrainsatt räddnings patrull in för våran försovna pianist som befinner sig på annan ort två timmar före spelning. Två minuter över utsatt tid rusar Björn in. Vi ger honom generösa 30 sekunder att samla sig innan det är dags att göra entré. Efter konserten kliver vi lätt omtöcknade av scenen och börjar genast kränga skivor. Innan pulsen hinner lägga sig är det dags för nästa intervju. Denna gång är det VF.

Sen bär det av ner på stan för inmundigande av rallyfika raskt följt av möte med Upsweden...


Efter 10 timmar med hjärtat i halsgropen börjar pulsen äntligen sjunka och lämnar utrymme för febern. Det slår mig att man, eller åtminstone jag, har en tendens att älga iväg och missa allt det här roliga. Jag är för fullt upptagen med att hålla på med det jag nu håller på med för att hinna njuta av det. Harry Potter och en varm filt blir till slut min räddning.


Idag vaknar jag fortfarande mörbultad men lycklig efter gårdagens exercis. Det är knappt så att jag minns vad som hände. VK påminner mig dock med ett fantastiskt inslag. Det är kul att man lever! Imorgon tar vi det från början...


Vi syns på Scharinska!


Peter Andersson

[email protected]

www.myspace.com/kaptenkid


Ljusgården:


Kapten Kid på scen:


Sccenbygge:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0