Kulturmejeriet

Jag har min atelje på kulturmejeriet i Röbäck. Efter cykeltur över slätten väljer jag att gå omvägen genom stora hallen för att komma till mig. Detta bara för att jag vill gå igenom julutställningen av medlemmar i keramikföreningen Forma och Textilmejeriet. Varje gång tar jag ett extra varv. Jag upptäcker alltid något jag inte såg förra gången. Jag får liksom en dusch av andras kreativitet och det tar jag med upp till mig. Jag älskar mitt rum i Röbäck. Att sitta där, arbeta i vax med mitt favoritmodelleringsverktyg, låta händerna jobba medan tankarna far. Det långsamma, meditativa. Spänningen när man ska ta bort gipset från en gjutning och glädjen när det blivit bra och besvikelsen och stressen om det är misslyckat. Allt ryms där i mitt rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0