En bit av en 17årig tjejs liv.

Hej.
Jag är en extremt ovan bloggare, men kunde ändå inte tacka nej när jag fick frågan om jag ville blogga för kulturhuvudstad 2014. Jag antar att en liten presentation är på sin plats.

Jag heter Hanna Nyberg, är 17 år och ska börja andra året på Midgårdsskolans Medieprogram. Där trivs jag jättebra, med skola, lärare och klasskamrater. Jag är också ordförande i Umeå Centrala Ungdomsråd, UCUR. Vi jobbar ideellt och är religiöst- och partipolitiskt obundna. Just nu arbetar vi för fullt med What-a-festival, en kväll på Umelagun där vi kommer att bjuda på liveband, tävlingar och diverse prylar. Men mer om det imorgon.

När jag inte pluggar eller jobbar med UCUR har jag ett annat jobb. Jag jobbar varje lördag på fotolabbet ProPrint och en stor del av sommaren har jag spenderat där.  Även där trivs jag som fisken i vattnet, jag träffar nya människor varje dag, många är pratglada och delar gärna med sig av minnen när jag hjälper dem med deras bilder.

Jag har en femårsplan, den är inte detaljerad så jag tänkte att jag skulle dra den för er som läser.

Jag har två år kvar av min gymnasieutbildning och vill vara aktiv i elevrådet under den tiden. Medan jag pluggar vill jag fortsätta jobba på ProPrint och vara aktiv i UCUR. När jag tagit studenten kommer nog tjänsten som Ungdomsombud att släppas igen. Men som det känns nu vill jag ha minst ett halvår ledigt innan jag går från skola till skolpolitik. Vi får se hur tiden kommer att passa men ungdomsombud, det SKA jag bli. Redan nu, 2-3 år förtidigt sitter jag och filar på mina svar på de frågor jag vet att jag kommer få under intervjun. Tjänsten varar i två år och sen pluggar jag vidare till det som varit mitt drömyrke sedan jag gick i åttan, fotograf.

Nu kan ju det här gå åt skogen. Jag kanske inte får jobbet som ungdomsombud, jag kanske inte vill hålla på med ungdomsfrågor och jag kanske inte vill bli fotograf. Då får jag ta det, för jag tar allt som det kommer. Men det är skönt att ha en plan, att ha en riktning.


Jag vill avsluta med att hälsa Rebecka Jacobsson välkommen som det nya ungdomsombudet som ska ta över vår kära Johans arbete och att säga hejdå till min älskade vän Hanne som ska till USA imorgon och plugga där i 11 månader. Jag önskar Er alla tre lycka till.

/ Hanna


Kommentarer
Postat av: Charlotte Jonsson

Hej Hanna! Vad roligt att det är du som bloggar denna vecka! Jag hoppas att What-a-festival blir riktigt lyckad och att det kommer mycket folk! Lycka till till dig och alla andra i ungdomsrådet!

/Charlotte på Ålidhemsgården

2008-08-13 @ 09:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0