Nattens timmar närmar sig



Ännu en dag har paserat och idag mina vänner kan jag informera att det börjat röra på sig inom operahusets väggar. Äntligen börjar dekoren ta plats och vi kan börja konstruera alla lösningar som behövs för att göra Trollflöjten möjlig.
Har skruvat och bärt inne på teatern mest hela dagen men hann med att prata med en gammal kolega från midgårdsskolan som befinner sig i huset o arbetar med " Umeå dansar med fler". Vi började småprata om att jag skulle haka på henne o hennes vän på lite impro fridans någon kväll framöver o det kanske är så att det är dags för mig att skaka av dammet på mina dansskor och se vad 30 åringen gårför egentligen. Ja ni ,vi får se om jag går levandes ur detta men skoj skulle det iallafall vara.
Mina sista timmar på jobbet gick ut på att konstruera lindrag för baktyg  till scenen och stod därför i verkstan och snickrade o donade tills sista halvtimmen då jag åkte runt uppe på en stege på ca 8 meters höjd och skruvde fast alltihopa på dekorbitarna. Tyvär tar det alltid ett par timmnar att varva ner för mig innan jag kan somna så jag och Jessica ( min sambo)hann med och kolla in lite på blocket, mysa med katterna och nu blogga innan ögonlocken blivit tunga. Nu kan jag inte mer  än erkänna att sängen är väldigt lockande och det är dags att säga adjö.


/ Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0