Tackar för mig.

Har inte haft nåt internet i helgen, så det blev inga fler blogginlägg från mig. Hade tänkt skriva om hur peppad jag är att det börjat dyka upp fler och fler klubbar i Umeå, men att jag också saknar rålokaler. Klubbar hör liksom hemma i underjordiska bergvalv eller nåt. Sen hade jag tänkt skriva om det här med att se saker växa, kan man bo kvar i Umeå och fortsätta utvecklas för att leva på sin talang? Det här med företagande för kreatörer är något som jag brinner extra starkt för, det finns mycket talang och stor potential att ta tillvara i vår region, särskilt om vi vill vara kulturhuvudstad. Håll utkik efter Kreator. Jag hade också tänkt säga något om känslan av att Umeå sover. Att det finns mycket kreativitet, radikalitet och trendskapande under ytan. Jag har en dröm om ett måla-på-allt-rum, som är precis  som  ett vanligt rum med möbler och allt, enda skillnaden är att man får måla på allt. Det gör att man inte kan gå säker utan måste vara med i leken och låta sig förändras och förvandlas. Det tycker jag är spännande. Tänk om hela Umeå kunde vara som ett måla-på-allt-rum dit man åkte för att man visste att man skulle komma härifrån med helt nya perspektiv. Det behöver ju naturligtvis inte bara handla om färg, fast jag längtar verkligen efter färg. Varför måste grå vara standard? Har tänkt på detta med fantasi, och hur viktigt det är att vara i en miljö som är stimulerande. Det önskar jag att vår stad ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0