Redan fredag och 1 av 2 uppdrag färdigt.

Jahapp, vad ska jag säga, det blev inte så dramatiskt med låtvalen som jag antydde, men det beror samtidigt på att man är van i sitt yrke med pressade lägen, haha. Jag valde helt enkelt de artister som gjort stort intryck på mig under 2007 och hittills av 2008. Men fick även slänga med en skrik låt med converge för att väga upp det hela.

Johnny som var programledare gjorde förövrigt ett mycket bra jobb att känna mig bekväm. Det tackar jag för och önskar han lycka till i Malmö.


här har ni ialla fall låtlistan från programmet!

1. Promise and the monster - Antarktis
2. Converge - Eagles Become Vultures
3. Tim Neu - Lost Along The Way
4. Geraldine - Instead of a Mind
5. Nicolai Dunger - Picking Up The Pieces

Intervjun sänds föresten på umeå studentradio måndag 28/4 kl 17.00
www.umeastudentradio.com och programmet heter Gästbiten


mhm... det var första mikrofon uppdraget för idag.
Snart om några timmar, är det dags för uppdrag 2, men då något helt annat än en enkel interjvu. Då ska jag nämligen lägga skrik på 2 st the Pookie Syndrome låtar på studion i Stallet. Blir galet!

Annars har det inte hänt så mycket idag, mest administrativ arbete här på kontoret, så man längtar ut till solen. Men imorgon är det spelningspepp för Doktor kosmos på scharinska och Hadar Kasch, crystal caravan & Industri Royal på Verket. Hurra för kultur! Tänk i-landsproblemet att spelningar krockar, men visst är det härligt när det händer mycket, tänk på det!

Och det känns som Umeå kommer att växa ännu mer på kultur fronten, se då till att INTE hålla er undan utan engagerar er och var med att utforma framtiden.

det får räcka, hejs
/kristoffer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0