Mina bebisar

image419
www.myspace.com/epidemicspunk


Mitt band Epidemics har sedan starten i somras jobbat hårt med att skriva låtar och spela in våran debutskiva. Det har varit krävande, otroligt utvecklande och mycket dyrt. Jag fick helt oväntat ett stipendium i somras; Årets populärkulturstipendium, och visste direkt att pengarna skulle läggas på en skivinspelning. Vi lade då ner dåvarande bandet Disconvenience, för att få en ny start, nytt sound och ny energi.

Vi frågade vår gode vän Inge Johansson, världens mest intensiva energiknippe med en outtröttlig passion för musik, om han ville producera oss. Sagt och gjort, och det var det bästa tänkbara valet! Han har slitit med oss som djur, fått oss att prestera långt över vår förmåga och fått oss att ta ett jättekliv musikaliskt. Han fick mig att lägga 360 sångtagningar i studion, och ibland ville jag bara klappa till honom, men jävlar vad nöjda vi blev!

Det har varit en galen resa: vi, min sambo, min lillebror, hans hund, jag och bebisen jag har i magen körde av vägen och voltade med bilen just innan skivinspelningen satte igång. En mycket våldsam krasch, och eftersom vi alla klarade oss med endast mindre blessyrer har tillvaron har liksom haft ett magikt skimmer över sig sen dess. Vi lever och mår bra allihop! Jag brännskadade mig dessutom rejält då jag tappade en kastrull kokande vatten över mig en månad senare. På nåt sätt har jag ändå rest mig upp gång på gång och fortsatt arbeta med skivan med min växande mage.

Jag blev gravid i samma veva som Epidemics bildades, och nu när skivan så är klar så kan man nästan säga att det är två bebisar som blivit färdigbakta under de här nio månaderna. Den i magen sparkar igenkännnde varje gång vi spelar skivan, som låter dansant gammal sjutiotalspunk, fast ändå tillhörande i 2000-talet. Peppen är hög! Barnmorskan tippar på att jag inte går tiden ut, så jag har varit på helspänn den här veckan, och skissat på blogginlägg i förväg ifall parveln därinne bestämmer sig för att det är dags att komma ut.

Vi har bildat en veganföräldragrupp i Umeå, som stödjer varandra, ger tips och idéer för en allsidig och komplett mat till våra barn. Den hjälper oss hantera motståndet som man definitivt möter, och som jag mött redan under graviditeten. Det har känts mycket bra att kunna visa upp mycket bra blodvärden som svar på tal!

Veganföräldragruppen kommer att finnas representerade på Vegovisionmässan på Folkuniversitetet den 17:e maj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0