teater

Ikväll har jag varit på teater på Studion i Folkets Hus. Varje månad bjuder Skuggteatern (www.skuggteatern.com) umeåborna på något så fantastiskt som gratis, galen, improviserad underhållning! Jag gick dit första gången med en kompis, sedan dess har jag bjudit med ett antal kompisar, min minst sagt skeptiska bror (nu omvänd), ungdomar från fritidsgårdens utbytesgrupp samt mina föräldrar.

Improshowen har även väckt ett bredare intresse för teater och jag går numera även på  "betalteater". Jag har svårt att tänka mig att det finns någon annan grupp i Umeå som gör så mycket för att sprida teaterintresse hos människor som i vanliga fall inte går på teater. Tack Skuggteatern!

Nästa föreställning är den 21 oktober, ta chansen och gå dit!

Nu är det slut på min bloggvecka, tack för att ni läst och ha det så bra här i Umeå i höst!

Kommentarer
Postat av: Donald Forssten

Jag var ju mest nyfiken på att få några rader om utbytet. Jag tror att vi har ganska höga krav på oss själva när vi genomför utbyten eller aktiviteter där särskilt inbjudna finns med. Detta innebär också att våra förväntningar blir onödigt höga när vi deltar i utbyten som arrangeras av andra, här hemma eller utomlands. Vi borde nu ha så mycket kunskaper att vårt internationella utbyte kan få en extra skjuts.
Visst var det idag som du skulle börja ditt nya arbete i Sundsvall. Lycka till!

2007-10-01 @ 10:11:27
Postat av: Charlotte

Jag tror att du har rätt i att förväntningarna nog var för höga, då blir kontrasten desto större om innehållet inte upplevs som jättebra. Mer information om konferensen samt bilder finns att hitta på:
http://www.ubc-youth.org/

2007-10-06 @ 22:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0