späckat shema

En klar fördel med året som gått är att jag fått möjlighet att resa mycket mer på kort tid än vad jag är van vid. Eftersom jag gillar att prata engelska och att träffa nya människor så har jag njutit i fulla drag. Det började med att jag deltog i ett av Fritidsforums projekt som utmynnade i ett seminarium i Sankt Petersburg. Fritidsforum är en paraplyorganisation för Sveriges hem- och fritidsgårdar, mer info på http://www.fritidsforum.se/. Seminariet ledde till att ett utbytesprojekt drog igång på temana interkulturellt lärande, tolerans och jämlikhet. En grupp ungdomar från Umeå tog emot och gjorde aktiviteter med en grupp ungdomar från St Petersburg under en vecka i mars.


Jag har också haft möjlighet att delta i en utbildning som Ungdomsstyrelsen ordnade i Brighton (England). Ungdomsstyrelsens anordnar ganska ofta kurser/seminarier/träffar för oss som arbetar med unga och internationella frågor. De är dessutom otroligt billiga att delta i, ofta ligger priset på ca 1000 spänn för resa, mat, boende och deltagande! Håll ögonen öppna om du är intresserad!


Nu har det dock kört ihop sig lite och blivit nästan för mycket av det goda... Med en sambo som reser utomlands ganska ofta i jobbet, nytt jobb i Sundsvall samt en planerad resa till Egypten med mina föräldrar och syskon så kommer jag och sambon inte att ses så mycket i höst. Under november månad kommer vi att träffas den 10:e. Thats it!


Om man ska se ljuspunkterna så låter vi grymt internationella här hemma just nu:

- ...när åker du till Estland?

- ... ja, man då kommer du ju hem från Spanien precis innan jag åker till Egypten...

- ...vilka datum var det du skulle till Holland nu igen, ska du passa på att hälsa på din syrra i Schweiz samtidigt?

- ... och sedan åker du till Lissabon?


Helt sjukt! Och jag som tycker att det är lyxigt att få åka till Bäcksjön med jobbet och bli bjuden på lunch!

Nu åker vi till Estland, har lite resfeber och ringde precis och ordnade så att taxin kommer en kvart tidigare eftersom det helt plötsligt kändes väldigt tajt om tid.

Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0