En Egen Åsikt

Då kanske jag ska börja med att berätta lite om mig själv vem jag är varför jag gör det jag gör.
Jag heter Jesse Piisinen är 23 år kommer urprungligen från Finland med flyttade hit väldigt länge sen.
 
Man kan säga att mitt liv bygger på kultur eftersom det är vad jag gör hela tiden jag äter sover lever kultur för är inte kultur trots allt lite av en livsstil egentligen, alldeless för många gånger får jag höra folk diskuterra vad kultur är, vad det innehåller, fin kultur, ful kultur vad är skildnaden vem bästämmer titeln ?. Kanske kan man se mig som kritiksk men efter denna vecka kommer nog många förstå mina åsikter respektera dom och förstå varför jag tänker som jag gör.

Tillbaka till mig då tillvardags pluggar jag en del men mest av allt Sysslar jag med musik alltså "Hip Hop" eller det är nog det enda jag sysslar med egentligen, det är mitt jobb mitt liv jag är även angagerad inom föreningen Low Life som jag kommer berätta mer om sen.

Varför skriver jag i bloggen denna vecka vet jag egentligen inte jag har skrivsvårigheter och känner inte direkt starkt för hela denna 2014 grej för att vara ärlig. Visst finns det mycket bra som kan hända i sammaband med kampanjen m,m men att tvinga fram kultur är inget jag tror på.

Hur som helst blev det inget längre inlägg idag Min grupp Gloose släpper nämligen en EP idag så det har varit väldigt mycket att stå i.


Stå för din  åsikt

Jesse Piisinen

Kommentarer
Postat av: arita productions (Get Loose)

EY! bigup jps blam blam in ya face! skönt få se min dysleslastiske vän skriva bloggish!

2007-10-16 @ 07:45:19
Postat av: Salo

Berätta vad som skulle få dig mer peppad för 2014-satsningen. Du representerar en viktig del av Umeås kulturliv.

2007-10-16 @ 18:50:27
Postat av: Tomas Wennström

Hej Jesse.

Tack för senast. Kul och respekt för att du ställer och vill ge oss dina åsikter om kulturlivet och vår strävan att bli kulturhuvudstad. Du behöver inte stryka oss medhårs utan berätta vad du tycker utan skyddslappar. Det tål vi. Då kanske vi lär oss hur vi tillsammans kan utveckla Hip-hoppen och hela kulturlivet i Umeå.

2007-10-16 @ 19:41:14
Postat av: Niklas - KF Kretsen

Instämmer kring ditt uttalande om "vad är kultur" Jesse... Vi har tyvärr i samhället dock en definition av kultur som bygger på tradition och i synnerhet 70-talets kulturpolitiska idé. Inget ONT om den i sig för vi har den att "tacka" för att vi har i dag iaf en bra grundförutsättning...
Men jag gillar inte att vi ska vara "tacksamma" för vad tidigare personer gjort, vi kan vara GLADA tycker jag, men någon arvssynd för kulturen känner då inte jag att jag har på axlarna;)... Tvärtom tror jag det handlar om att nu behövs dialog mellan "det gamla" och "det nya".. vilket sådana som Jesse representerar. Det är trots allt sådana som Jesse som om 20 år styr kulturlivet... En tanke som faktiskt värmer mig törs jag säga.

Men - som sagt nu handlar det om att verka i NUET.... och fråga oss: vad är viktigt i kulturlivet i dag? Vad ÄR kultur för DAGENS kulturaktörer? Och hur kan vi förhålla oss till såväl historia som framtid? 2014?

För övrigt - eloge till Wennström: BRA att du törs säga att det inte ska strykas medhårs..;)! Tänk om fler av dina kollegor i politiken vore lika modiga (ingen nämnd, ingen glömd;) hehehe

2007-10-19 @ 02:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0