Du var solskenet

Solen har hällt sitt gula över Umeå stad hela dagen. Lika varmt som vackert. Typisk sådan dag som man ska spendera utomhus. Kanske spela brännboll och träna inför brännbollsyran. Eller leka. Åh. Leka!

Fast man får ju inte alltid som man vill. Dagen har mest spenderats med laptopen och plugg. Ibland blir det så när man är student. Jag måste dock bekänna att jag burit runt på mina träningspoi som är gjorda av randiga knästrumpor hela dagen. Gömda i väskan. Bara väntat på ett tillfälle men inte fått det... jaja. Man kan ju inte leka hela tiden! Men andra av mina cirkuspolare har hållit ställningarna för dagen på lekfronten. Danne, Anna, Erik, Filip, Lenny och Peter spexade loss med sina koola skillz på nyinvigningen av MVG-gallerian! Oh! Man kan bli stolt för mindre! Önskar jag kunnat se det, men jag vet ju att de leker vackert!

Och imorgon blir det mer lek! Det är ju fredag då (den här veckan har gått riktigt fort!) och Kulturnatta med allt vad det innebär. Roligt tycker jag att det händer en massa schyssta saker i björkarnas stad! Mellan 15-17:30 kan man hänga med käcka nycirkuslirare i MVG-gallerian och få lära sig och prova på nya saker. Kanske träffar man mig där också, om man lyckas tajma rätt. Annars blir jag nog mest där på lördag, då det är ÄNNU mer lek i MVG fast mellan 13-15:30. Det går rykten om jongleringstävling också... så ta med bollsinnet och säg hej till mig och polarna i helgen! Det kommer bli stort trevligt!

Hepp hepp pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0