Countryfestivalen på Gumboda Hed

Countryfestivalen på Gumboda Hed

Det pågår Countryfestivan på Gumboda Hed i veckan. Jag får lite konstiga tankar och ser framför mig ett gäng hjulbenta och cowboyinspirerade människor. Pistolhölster till jeans, en svettfläckig flanellskjorta och boots med sporrar och hästen som äter havre vid en påle eller kanske vid vattenhon. Känns inte alls som min grej.

 

Sedan jag minns svagt att någon försökt förklarat för mig att ordet country i den här situationen betyder PÅ LANDET.  Pålandetfestivalen ?!! aha. 

 

Ser med glädje att det har inslag med bilar också. Det är Folkracetävling, någon slags miniversion, eftersom det börjar 17.00. Själv vet jag inte så mycket om det men brukar vara tävlingsledare eftersom jag fortfarande har min A-licens i behåll. Har de inte hört av sig så betyder det att man fått tag på allt folk redan. Well done.

 

På fredag är det traktorrally på Lufta, något som tydligen var kul ifjol.

 

Lördag är det veteranbilsutställning på Gumboda Hed. Ingenting som Blue Dot´s är inblandad i eftersom vi har satsat på att ha vår egen utställning - Motorträffen. Hank Lennart & the Sentimental Cowboys spelar klockan 13.00 och det låter som nått man måste lyssna på.

 

Söndag finns nått som heter Veteran- och prylmarknad vid Gumboda Kapell som kan vara kul att kolla in. 

 

Kolla in övriga aktiviteter på: www.gumbodahed.se och kom och besök oss. Det är några artister som t ex IdolMarkus,  The Legends som spelar.

Welcome

image254


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0