Baka & greja

Jag tycker faktiskt att det är rätt kul att baka när tid finnes. Laga mat är jag otroligt usel på men jag ger på något sätt aldrig upp. Under mina levnadsår har jag gjort många olika kreationer av sviktande karaktär, mycket för att jag inte riktigt litar på recepten fullt ut. Måste modifiera dem lite. Min svåger säger ibland med värme i rösten:
- Det här gick ju att äta !!!!

Därför ler hela släkten åt mig när jag utvecklade ådran om  CAR-B-QUE dvs Mat på Motor.


                                                                                 

Här vill jag i alla fall ge er ett recept på snabb - enkel - sommar tårta.

Köp färdiga tårtbottnar, en burk äppelmos, grädde och honung om du inte har det hemma.
Plocka in rikligt med rabarber, skiva dem och värm dem mjuka i en panna på spisen. De ska bli rätt mosiga, söta på det hela med honung. Lägg denna blandning på första mellanlagret. Nästa breder du ut äppelmos till belåtenhet. På med locket och sedan på med VISPAD grädde.

SMARRIGT - syrligheten i rabarbern blir urgod till äppelmosen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0