Sverige är världens mest effektiva diktatur

Jag vet att min bloggvecka slutade igår men jag måste tillägga detta.

Denna veckas bloggande har orsakat att politiker, kommunarbetare och kulturarbetare i Umeå tycker antingen eller om mig, inget mittemellan. (Som jag sa tidigare, antalet kommentarer publicerade i bloggen är inte representativt för hur många som faktiskt läser den.)

Det har till och med pratats om lämpligheten av att jag är kommunalt anställd som konstnärlig ledare (vilket jag är). Kan kommunen verkligen ha en anställd som motarbetar kommunens intressen?

Sverige är världens mest effektiva diktatur för att man kan säga vad man vill utan att någon säger något emot. Tystnaden tar död på kritiken.

Dagens propaganda är inte vad den en gång var. Få saker utvecklas så bra med tiden som propaganda. Dagens propaganda tillåter all kritik och påståenden om konspirationer. Tanken är att man ska tänka att, hade denna information verkligen varit sann skulle den aldrig tillåtas att nå ut till offentligheten. Det ska kategoriseras som arbetet av instabila konspirationsteoretiker vilkas avundsjuka till maktpositioner långt överstiger deras sakkunskap.  

Bara så att ni vet att jag vet. Vårens färg är Gitmo orange.

ars Cuzner

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sverige är för det första ingen diktatur.

Ja varför ska kommunen betala dig lön? Om det du säger påverkar andras åsikter som du verkar tro, är det väl kanske bättre om du jobbar åt någon annan. Ditt sätt att argumetera kanske går hem hos några unga stackare som är lätta att påverka. Då gör du verkligen hela Umeå en björntjänst.

2007-01-21 @ 11:04:24
Postat av: Lars Cuzner

Till Anonym.

Jag tror inte att man kan ge någon sparken för att de uttalar sig ofördelaktigt gentemot sin arbetsgivare, så på det viset har du rätt, Sverige är ingen diktatur.

Vad vill du att "unga stackare" ska påverkas av?

2007-01-21 @ 12:49:14
Postat av: Frank L

Lars har rätt om det här med att tystnad tar död på kritik. När man inte får någon feedback alls är det lätt att tappa lusten.

2007-01-21 @ 16:33:38
Postat av: abercrombie fitch

Lars har rätt om det här med att tystnad tar död på kritik. När man inte får <strong><a href="http://www.goedkopeabercrombienl.net/abercrombie-and-fitch-a-f-stopcontact.html" target=_blank>abercrombie fitch</a></strong> någon feedback alls är det lätt att tappa lusten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0