Ny Bloggare inför Nyår 2008

Hej, jag heter Martin Paju och ska blogga framöver några dagar.  Jag bor i Strand, Vännäs kommun och kommer att fundera högt om kulturklimatet i Vännäs men jag sitter också ofta hemma med dragspelet och drar valser, vilket jag gärna bloggar om. I yrket forskar jag om rumslighet dvs. geografi och gärna kring sociala makter och kraftspel. Andra favorit-teman är "Körsång ger hälsa", Hollywood-stjärnan Värner Ölund från Bjurholm och vår familj hemma i Strand. Det känns extra häftigt att få skriva in det nya året 2008. Vad är en raket mot några minuter vid tangentbordet.

Idag torsdag, är första arbetsdagen efter Jul. Familjen är precis hemkommen från en resa till London där vi hälsat på några kompisar, Jabbar och Negar från Iran, tidigare Ersboda-bor.  En otroligt rolig och intressant resa med ingredienser som storstadsträngsel, Brittish museum, Madame Tussauds vaxkabinett, tvåvåningsbussar, det lugna förortslivet. Bagaget är på vift men vi räknar kallt med att det dyker upp i Strand så småningom.

Eh........ ordet "Blogg", funderar många över.

Enligt ordboken är Blogg en förkortning eller förenkling av ordet "Webblogg".  Links from the Underground av Justin Hall från 1994 räknas tydligen som den första bloggen men det finns ett svenskt ord, "Nätdagbok".  Bloggandet har, som vi märkt, tagit fart så "Blogg-djungeln" är kanske ett problem. Någon påstår att gemensamt för bloggandet är att varje inlägg ska ha en datumangivelse med det senaste inlägget högst upp, och att bloggens besökare kan lämna kommentarer, vilket gör detta extremt intressant. Jag hoppas du som läser mina inlägg blir glad, arg, förvånad (välj själv) och skriver en kommentar. Jag lovar jag ska reagera tillbaka.


Återkommer så snart jag hinner.

Martin Paju, Strand, Vännäs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0