Musik av Brahms

Och andra satsen var den som hon tyckte bäst om. Hon brukade spela den om och om igen och sa åt mig att lyssna noga eftersom musiken rymde all världens skönhet.

Ur boken Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson.


Enligt en välrenommerad bokhandlare i Umeå så fick Brahms musik ett rejält uppsving efter boken Nu vill jag sjunga dig milda sånger.  Brahms musik spelar en stor roll för bokens karaktärer och visst är det så att musik påverkar oss alla på olika sätt.


Ibland kan en fin musikupplevelse kännas extra viktig. En sådan gång kan vara när livet tar en omväg förbi ett sjukhus. Inom sjukhusets väggar väcks många starka känslor, känslor man knappt visste fanns måste man nu vara kapabel att inhysa. Möten och medmänskliga yttringar är under svåra förhållanden av stor betydelse. En varlig hand, ett vänligt ord eller musik kan ge oss kraft att bära ännu en dag eller känna förtröstan och glädje.


Mer än vackert sjöng Lovisa Nyström för oss idag på ALVA. Ackompanjerad på gitarr av sin far Mats Nyström framfördes många finstämda och klassiska julvisor såsom Det strålar en stjärna och Det är en ros utsprungen.


Kommentarer
Postat av: Charming man

Vad gillar du mest, snö eller regn? :)

2007-12-13 @ 15:44:59
URL: http://failures.blogg.se
Postat av: Ann Helen

Hej Charming man

Jag gillar varmt regn en sommarnatt och kall snö en vinterdag.

2007-12-14 @ 11:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0