Kulturnatta - Allt i centrum

Slutet på min bloggvecka har kommit och jag tänkte att detta mitt näst sista inlägg ska handla om det jag arbetar med - kanske även det många av er väntat att jag ska blogga om mer? Jag hoppas dock att tidigare inlägg skall visa på skillnad på sak och person, att jag som medborgare i Umeå kan ha åsikter kring 2014-satsningen men att i en yrkesroll är dessa åsikter föga relevanta för mig - och förhoppningsvis för andra. Med det inte sagt att man ska vara rädd för att framföra sina åsikter rakt på sak, men det är alltid en fråga om vad som är relevant samt HUR man gör det. Sen.. brukar jag säga att den största utmaningen är alltid att leva som man lär, men framför allt att inse att man sällan lyckas.

Jag också allmänt att människor har svårt att skilja på sak och person, så mitt råd här är att tänka till för er därute: hur ofta dömer ni hunden efter håren? Hur många gånger tar ni ut personliga vendettor över något organisatoriskt? När berömde du senast en person som förtjänar det i sin proffession men som du privat avskyr eller vice versa? )

Så med det sagt tänkte jag berätta lite om Kulturnatta - kanske även klargöra ett och annat som kan vara missförstått.

Jag arbetar alltså som projektledare/koordinator för Umeås Kulturnatta, vilket jag tror framgått?

Kulturnatta är i korthet ett årligt återkommande folkmöte av enorma proportiner. Hela centrumkärnan i Umeå fylls med arrangemang där mer än 100 anordnare arrangerar totalt över 300 kulturhändelser på ett dygn. Totalt bedömer vi att bortåt 40000 människior tog del av den andra omgången och nu är det dags för den tredje upplagan! I år infaller Kulturnatta fredag 18 maj och vi ser fram mot en minst lika stor folksuccé som det första året.

Vi har redan en mängd spännande händelser klara inför det andra programsläppet, men tyvärr så kan jag inte släppa så mycket information här i bloggen.

För mig personligen dock är Kulturnatta inte bara ovanstående utan ett levande årligt återkommande bevis för att Umeås kulturliv är oerhört omfattande och att vi verkligen KAN uppbåda enorma resurser.

I skrivande stund nu är klockan sen timme slagen och min tid som bloggare närmar sig slutet. Jag kommer dock att skriva ett kompletterande inlägg som jag hoppas kan publiceras i bloggen i morron - som komplement till denna text. Det finns alltid massor att säga och jag hoppas kunna komplettera denna text med en fortsättning i detta stycke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0