Jenny Eklund

Jag som bloggar denna vecka heter Jenny Eklund och jobbar som grundskollärare i Umeå. Skellefteå är min födelsestad men jag är uppvuxen och utbildad i Umeå. När beskedet kom att 40 grundskollärare skulle bli uppsagda blev jag orolig, men jag klarade mig. Nu mer tacksam än någonsin att jag har ett jobb. Just nu jobbar jag i en 1-2:a. Så det är kring barn i den åldern mina tankar oftast kretsar. Och kultur. Finkultur som teater, musik, dans, musikal och litteratur men självklart också kultur i form av tv-serier. Vad slår högre än Greys Anatomy en trött onsdagskväll?!

Dagens boktips... Nattvakten av Sarah Waters. En tjock bok om kärlek, svartsjuka och svek i efterkrigets London. Jag var tveksam till att jag skulle orka mig igenom över 400 sidor (är alltför van att läsa böcker för barn i 7-8års åldern...) men det var inga problem. Bokens upplägg suger in läsaren i handlingen. Jag tvingades med och jag tvingades att tänka. Och det fanns inget jag hellre ville än att förstå personerna i boken och reda ut deras hemligheter. Boken är fylld av hemligheter!

Det finns tre exemplar av Nattvakten på Stadsbiblioteket. För några veckor sedan var kön lång men idag står bara två i kö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0