Cykelkultur

Jag älskar att cykla. I Umeå är det lätt att tycka om att cykla. Det är nästan alltid lätt att ta sig fram på cykel på Umeås gator. Att cykla till mitt jobb tar 25 minuter och jag cyklar nästan bara på cykelvägar. Underbart!

Det finns bara en sak som stör mig enormt mycket. Glassplitter. Det är så meningslöst att det finns där över huvud taget. Punka. Det finns ingenting tråkigare. Jag har problem att byta däck på min cykel (blir plötsligt till ett monster på högst 4 år...) så ni kan ju gissa hur kul jag tycker att det är med punktering. Inte alls. Näe, jag lägger hellre min energi på andra saker. Så - sluta att slänga glas ute på gatorna. Jag blir arg! Nu har tant Jenny talat.

Dagens motion: Kvällspromenad med trevlig vän.
Dagens TV: Greys Anatomy kl.21.00.

Kommentarer
Postat av: Gustav III

Jag tycker att de stora cykelstråken borde sopas även på lördagar och söndagar. Det skulle förhindra många punkteringar.

2007-04-25 @ 18:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0