Ryms vi alla i helvetet?

Detta är en fundering jag gått omkring och tänkt på.

Säg så här:

Ryms vi alla i helvetet?

 

Först och främst måste vi då veta hur helvetets massa förändras med tiden. Vi behöver alltså veta hur många själar som kommer till helvetet och om dom eventuellt försvinner därifrån.

 

När det gäller antalet själar så kommer man osökt in på religiösa frågor. Vår kristendom säger att om du inte sköter dig så kommer du till helvetet. Flertalet andra religioner säger att om du inte är anhängare av just deras religion så kommer du att sluta i helvetet.

Eftersom det är fler än en religion som säger så och eftersom människor i regel, eller alltid, är anhängare av en religion kan man faktiskt anta att alla kommer till helvetet.

Har du tänkt på det?

 

Min slutsats är därför att inga själar kommer därifrån utan alla blir kvar.

 

Nu måste vi som nästa steg räkna ut volymen. Som jag ser det ger det två möjligheter:

 

Om helvetet expanderar av antalet själar och inte volymen så kommer trycket att öka så att helvetet brakar loss.

Men om volymen ökar mer än antalet själar blir det ju iskallt.

 

Således är detta en fråga för fysiker och inte religiösa samfund.

 

Ha´re

Vi hörs i morgon.

Lars


Kommentarer
Postat av: elin

Bästa reflektionen jag hört på länge! Den gjorde dagen lite roligare =)
Vore intressant att se forskning i ämnet!

2006-11-07 @ 14:38:59
Postat av: Maggie

Men om helvetet brakar loss, så försvinner man ju någonstans, men vart? Jag tycker att du ska blogga varje dag, året runt! Intressanta funderingar du har:)Ha det bra Lars!

2006-11-07 @ 14:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0