Fotboll, göteborgare och trasiga tåg

Ojojoj....Vilken galen match och stackars argentinare! Tyckte dock att det var ett skönt inslag att se killarna visa känslor så öppet. Fast trist med bråket förstås. Sydamerikanerna är inte som Mellberg och co som bara håller allting inne och biter ihop så tänderna gnisslar... Tror fanken att Tyskarna kommer vinna hela turneringen. Gillar Klinsman som attans! Lätt cleanaste coachen i VM förutom Beernacker eller vad han hette som coachade Soca warriors.

Idag har jag ringt runt till en massa tjejer och mammor på västkusten. Jag hade fått en lista av Annica som bossar på Popkollot i Göteborg som fått in över 60 anmälnigar på 20 platser. Jag ringde upp många av dessa för att erbjuda platser på vårat Popkollo som inte blivit fullsatt. Resultatet blev över förväntan och många lät positiva till att komma upp till oss istället så nu hoppas jag faktiskt på att det ska bli fullt! Ska ringa lite mer imogon tror jag.

Dagens absolut sämsta händelse är att min sambo just nu sitter på ett tåg på väg till Stockholm och har missat sitt flyg upp till Umeå. Han måste ha största oflytet av alla just nu. Först går tåget mellan Hultsfred och Linköping sönder på grynd av överhettning och de får åka buss istället. Sedan pajjar tåget som de ska åka med från Linköping till Stockholm också. Alltssååååååååååååååå!!! Är det inte kaos på grund av snö i södra Sverige så är det kaos på grund av VÄRME. Nu har jag precis fått veta att han måste åka ett tåg upp till sundsvall kl 23:55 som är framme kl 04:10 och sen får han VÄNTA till kl 08 innan bussen går vidare och han är framme i Umeå kl 12. Då har han rest i 1 dygn. Fy faaaan vad jag är arg just nu!!!! Om det inte hade blivit värmekaos i sydsverige hade han varit hemma nu.

Justdet! Jag hade en liten efterlysning som jag skulle ta upp i dagens blogg. Vi kommer att behöva transportera oss lite kors och tvärs inom stadsdelarna i Umeå under Pop&Skejtkollot. Franförallt är det skejttjejerna som ska ta sig till och från skejtlokalen på Ersboda och till Carlshöjds skejtpark. Vi ska även till Gimonäs och grilla/leka/hänga en kväll. Vi skulle ha fått låna Kulturverkets buss med chaufför under veckan men tyvärr har de inte lyckats hitta någon som kan åta sig uppdraget. Nu behöver vi alltså en person som innehar ett busschaufförskort som är sugen på att hjälpa oss med lite körningar under veckan (21-28 juli). Har ni tips på nån eller om du är sugen själv så maila mig på [email protected]

En mindre bra avslutning på dagen. SJ kommer att få sota för detta.

Mvh
/Kickiarg

 

Kommentarer
Postat av: Jörgen Andersson

Släpp SJ är du snäll, jag tror det löser sig till det bästa för din pojkvän,

Önskar dig en trevlig kväll. Bra Blogg föresten!!

Kram Jörgen

2006-06-30 @ 21:19:49
Postat av: Kicki

Ja, jag ska släppa SJ nu tror jag...har iofs inte så mycket med Umeå som kulturhuvudstad att göra kanske, vilket den här bloggen egentligen ska handla om. Var bara tvungen att skriva av mig lite...Har även börjat på en låt ikväll så det är ju ett gott tecken...

2006-06-30 @ 21:53:27
Postat av: LT

Kul när coacharna visar känslor också. Som han som sparkade vattenflaskor omking sig i EM.

Ett litet tips på hur du kan få tag på busschaufförer som ställer upp gratis: Kolla Volontärförmedlingen (se länken).

2006-07-01 @ 09:10:40
URL: http://www.volontarformedlingen.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0