Oulu oulu


23:15
Här har ni fina Oulu i morgondis. Men nu är det kväll och jag är trött efter en skitbra dag. Min vapendragare Halvard har kommit flygandes från Tromsö (tolv timmar och fyra byten. Tänk att det ska vara så bökigt att röra sig sidleds) och vi har rejsat igenom powerpoint-presentationen till imorgon. Min första powerpoint! Den är så snygg! Pepp pepp! Återkommer imorn med rapport om hur den tog Kostymerna med storm.

Hörni det sägs förresten att det bor 400 samer i den här stan. Hur hittar jag igen dem? Nån som vet? Sameföreningar, underjordiska sekter, samisk institution på universitetet? (Jag testar det sista.)

23:41
Gávnniv sáme instituhta universitehtan Giellagas, Oulu Sámesiebrre ja GieKu! Ihkap sij sihti munnu iejvvalit idet. Hoppas! (och duckar för språkpolisen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0