Dansnörd?

JA!

Ikväll har jag sett ännu ett avsnitt av dansprogrammet So You Think You Can Dance. Det är härligt att sitta 1,5 timme med gåshud över hela kroppen för att man njuter av människor som dansar så underbart. Det finns nog inga gränser vad man kan uttrycka med kroppen. En riktigt kompetent och inkännande koreograf tillsammans med en skicklig och utrycksfull dansare blir en fulländad njutning för den som får avnjuta dansen. Mer dans åt folket och mer verbalisering av vad man faktiskt gör!

En tung vinter/vår med höga och mörka hinder gjorde sig påmind i kvällens avsnitt. Upplyftande är att jag under hela den tiden haft mitt egna rum att "fly" till där jag kan lasta av och fylla på med kraft att orka.

Det är härligt att se på dans, men att dansa själv kan också ge mig gåshud, för ibland är det bara det perfekta forumet för att ge uttryck för sin känslor och tankar som man inte alltid kan verbalisera.

Var har du ditt egna rum där du tankar?


En bild från morgonpromenad.




Detta ser inte helt oskönt ut.

Imorgon ser jag fram emot dagens göromål: hitta bra musik att göra koreografier till inför höstens lektioner. Förhoppningsvis tycker eleverna att höstens låtval blir alldeles tiptop!

Vi ses!




Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, visst är det underbart att se fantastiska dansare uttrycka sådana starka känslor med hela sin varelse. Tack för fin kväll!! Ni är toppen. Hoppas dagen blir lyckad. Kramar många. Ps! Fina bilder. Ds!

2009-08-19 @ 13:03:11
Postat av: AX

Nu dansar jag inte, men håller med dig ändå. Fantastiskt vad man kan göra med kroppen!



AX

2009-08-19 @ 13:17:59
URL: http://www.axartist.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0