Ojsan, är det redan v47?

Tjohej, är det redan vecka 47? Jag fick erbjudandet om att blogga redan vecka 45, men hade fullt upp och tänkte att en eller två veckor skulle räcka för att göra mig av med saker jag behöver göra. Tji fick jag.

Jag sitter och redigerar en video som ska vara så gott som färdig imorgon (jag är 3/4 på vägen). Vips säger irssi "Day changed to 17 Nov 2008" - och jag tänker, dum som jag är, att "jag är färdig om någon timme, 4h sömn räcker!" och börjar skriva ett blogg-inlägg istället för att göra det jag ska.

Ovanstående aktivitet till trots, tro inte att video är det enda jag pysslar med. Egentligen är jag en tvättäkta nörd (typ) som hellre använder en kommandoprompt än befläckar mig med att använda ett såkallat användarvänligt, grafiskt gränssnitt (ett nödvändigt ont i redigeringssyfte). Det är dock det kreativa skapandets lockelser som övertygar mig om att det är värt att frångå det typiska nördjaget emellanåt.

Nåväl. Att följa en röd tråd är inte nödvändigtvis det jag gör bäst. Jag blir alldeles för distraherad när något nytt och intressant dyker upp som jag bara måste få undersöka. Fast jag ska göra mitt bästa för att ge er en någorlunda sammanhängande bloggvecka. Åtminstone hoppas jag lyckas med att få den att bli meningsfull - med såväl kultursnack som politik och bara allmän goja.

Den mesta bullshiten spyr jag ut på min ordinarie blogg, mmn.mpaa.nu, som är kallad efter det jag brukar heta i internet-sammanhang: MMN-o. Jag kommer inte att pusha mer för den sidan än vad jag skriver nu, utan snarare försöka pusha därifrån och hit. Fast om jag skriver något (som jag tycker är) övergenialiskt så kommer det säkert att pushas för på båda ställen.

Vidare med vem jag personligen är så heter jag Mikael Nordfeldth. Jag förespråkar det mesta som har med den moderna utveckling vi ser i samband med internet att göra - fri kommunikation, gränslösa samarbeten, ökad demokrati och ett effektivt sätt att hålla emot när någon försöker trampa på en. Med internet i bakfickan kan jag bland annat säga att min åldersuppfattning blivit rejält förvrängd - jag är 21 år, men vad spelar det egentligen för roll i det cybernetiska samhället?

Egentligen spelar inte bilder heller någon roll, men jag är inte den som ska hymla. Ser ni mig på gatan, så förvänta er dock inte ett hej. Även om ni känner mig. Oftast är jag i min egna lilla värld och blir mest förvirrad om mina tankegångar blir brutna. Fast det är mest en nackdel för er om ni sedan försöker föra en konversation - det är sällan något viktigt som ramlar ur skallen i sådana tillfällen.

Mikael Nordfeldth som råkar spela in sig själv när han riggar en kamera vid Umeå Höstljus-installationen
Mikael Nordfeldth som råkar spela in sig själv när han riggar en kamera vid Spektrum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0