Kul så in i Norden



Fredagen var helt fantastisk. Jag gjorde klar utställningen i Nordiska rådets hus och gallerit i nedersta planet. Alldeles i entrén, så ingen besökare kan missa den under närmaste månaden. Det är 18 bilder med informationsskyltar som hänger uppe. Plus en rollup i entrén och ett tidningsställ med den extra bilaga som VK tryckte upp.
Det är ju en fin PR för VK, vilket också tidningsledningen påpekat. Det  är naturligtvis också en stor personlig seger. När jag gav mig iväg på resan kunde jag aldrig drömma om vilken stor respons hela artikelserien fått. Och fortsätter att få.
Vid det föredrag som jag höll i samband med att utställningen öppnade var två av de mest viktiga personerna närvarande, nämligen Nordiska ministerrådets generalsekreterare Halldór Ásgrímsson och rådsdirektör Jan-Erik Enestam. Båda har tidigare suttit med i isländska respektive finländska regeringen. Och de visade ett stort intresse för klimatproblematiken.
En av spindlarna i det nordiska nätet är också Karin Arvidsson, kommunikationsdirektör vid Nordiska rådet och Nordiska ministerrådet, tidigare känd TV-profil från Västerbotten och informationschef vid Umeå kommun. Hon har två år kvar av sitt tidsbestämda uppdrag i Nordiska rådet. Det låter som en given sak att få med henne i Umeå kommuns satsning om staden blir utnämnd till kulturhuvudstad 2014.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0