Jultivoli



Jag lämnade ett regnigt Köpenhamn. Visserligen är det skönt med tio plusgrader, men jag saknar inte det klimat jag bytte ut mot några minusgrader och ett vackert snötäcke i Umeå.

En annan sak jag spontant inte saknar är den julhysteri som redan drabbat storstaden. Tomtar, juldekorationer och en begynnande julhysteri har redan tagit sitt fäste i Köpenhamn. Här lär det dröja nån vecka till innan det drar igång på allvar. Bilden är påpassligt nog från Tivoli. Där syntes tivolit mest.

Ser fram emot en lugn vecka på hemmaplan. Enda som jag jag måste förbereda mig är den medverkan i gudstjänsten som jag lovat för nästa söndag i Grisbackakyrkan. Prästen Johannes och jag ska hålla en "dialogpredikan" om klimatet. Vad den kommer att innehålla blir spännande att se. men eftersom det är domsöndagen får jag väl bidra till en riktig domedagspredikan om klimatet :)
Klart kyrkan måste agera när vi håller på att förstöra Guds skapelse.

Tack, nu lämnar jag över pinnen till nästa bloggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0