Förberedelse

Just nu sitter jag hemma i min lilla lägenhet i Stockholm. Det är söndag kväll och tyst här inne, lugnt och ljummet efter en varm försommardag och vore det inte för det svaga, nästan ödmjuka men bestämda mullret en mycket hårt trafikerad väg strax utanför skulle jag nästan tro att jag satt ungefär 65 mil norröver.

Jag heter Tove Skeidsvoll och är en frilansande dansare och koreograf som ständigt återkommer till Umeå, inte bara för de schyssta björkarna utan även för att arbeta med danskollektivet Nomo Daco där jag är en av medlemmarna.

Det ska bli ett nöje att blogga här i veckan och skriva om det som händer just nu, men även med några anekdoter från förr, och nyss hemkommen från Umeå med årets Dansbiennal fortfarande klingande i mitt medvetande känns det som en bra start. Men nu ska jag förbereda lite till inför morgondagens repetitioner och förflytta mig från skrivbordet och ut på vardagsrumsgolvet för en extra genomgång av den nya koreografi jag ska lära mig och börjar med här i Stockholm i morgon.  

Önska mig lite spring i benen till måndag morgon : )

Tove


image435

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0