blogg blogg och blogg!

Vad ska jag ta mig till med en egen blogg?

Shit, det är ett stort ansvar anser jag. Hela (väst)världen verkar kretsar kring dessa bloggar och jag lovar er att snart kommer första rättegången där någon kände sig manad att göra något jävla idiotiskt efter läst en blogg och skyller på "bloggskaparen". SÅ vad kan jag göra som inte tar livet av folk eller uppmanar andra att ta livet av folk...? joo jag kan ju välja att bara skriva vad som händer här på Humlan, där jag jobbar. Att det är för fullt upp med Nicolai Dunger som ska spela på sagateatern den 4 maj, och att jag är orolig att det inte kommer folk. Eller så kan jag skriva om att jag måste börja planera inför hösten så den inte blir lika ofokuserad och krävande som våren... jaa eller kanske att utöver denna blogg som jag har en vecka framöver så ska jag även vara på med på studentradion nästa måndag. I programmet gästbiten ska jag ta med mig minst 5 låtar och 3 i reserv och prata kring dom.. VET DOM hur mycket arbete det är för en musiknörd som mig själv att välja ut endast 5-8 låtar?? vad ska jag gå på för tema, vilket tvist ska jag ha?

några alternativ:
1. låtar jag lyssnar mest på nu
2. låtar som betytt mycket för mig
3. bara jävla bra låtar
4. spela upp egen musik tex mitt band molokens hela EP på 15 och en halv minut
5. ska det vara bara skrikmusik
6. helt utan skrik
7. bara aktuella humlan artister (britta persson, nicolai dunger, marit bergman, doktor kosmos med mera med mera)

om ni inte har förstått, så borde ni göra det nu
och för att dryga ut det ännu mera så är det ju så att när jag väl valt ut vilket tema eller tvist jag ska köra på så är det ju DÅ själva sållningen som börjar bland 1000-tals låtar.. hm.
nä nu ska jag inte tråka ut er bara för att jag lider av beslutsångest, dags att limma streamers på Nicolai Dunger affischer och peppa inför kvällens Jam Allstars

hörs
/kristoffer

Kommentarer
Postat av: Inger Bäckström

Hej Kristoffer, så nu är det din tur att blogga,bra att du inser att det är ett ansvar med det också, som mamma till dig borde jag säga att du ska inte svära när du bloggar. När det gäller din beslutsångest över vilken musik du ska välja till radioprogrammet, ta en av de som du/ni skrivit men utan skrik, då hör man bättre hur bra musiken är. Kram och lycka till i veckam med din blogg

2008-04-22 @ 11:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0